همزمان با هفته دولت ساختمان دانشگاه علوم قرآنی بجنورد،وابسته به نهاد اوقاف و امور خیریه که با استفاده از اعتبارات مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی احداث شده است،در مرکز استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 29 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،امروز و همزمان با هفته دولت،فاز دوم ساختمان دانشگاه علوم قرآنی بجنورد وابسته به نهاد اوقاف و امور خیریه با حضور شماری از مسؤولان فرهنگی،آموزشی و مذهبی استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی،در حاشیه این مراسم،اظهار کرد:عملیات احداث فاز نخست دانشگاه علوم قرآنی بجنورد از سال 86 آغاز شد اما بعد از مواجه شدن آن با مشکلات اعتباری،سرانجام در سال 92 و با استفاده از اعتبارات مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان به بهره برداری رسید.

وی با یادآوری این که عملیات احداث فاز دوم ساختمان این دانشگاه قرآنی نیز در سال 92 و از محل اعتبارات سفر رهبری آغاز شد،اضافه کرد:فاز دوم این مرکز آموزش عالی ساختمانی با زیربنای دو هزار و 235 مترمربع در سه طبقه اداری و آموزشی و هر طبقه 700 مترمربع است که با هزینه‌کرد اعتباری بیش از 28 میلیارد ریال تکمیل شده و امروز به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که در فاز دوم دانشگاه علوم قرآنی بجنورد بیش از دو هزار مترمربع محوطه سازی انجام شده است،خاطرنشان کرد:در سفر رهبر معظم انقلاب به استان در مهر ماه سال 91 مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار برای احداث دانشگاه علوم قرآنی بجنورد طی دو مرحله اختصاص یافت که 50 درصد این اعتبار در سال 92 از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان جذب و برای ساخت فاز نخست این دانشگاه هزینه شد.

وی ادامه داد:بعد از هزینه کرد این اعتبار برای احداث فاز نخست دانشگاه علوم قرآنی بجنورد،با پیگیری های انجام شده مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب برای اجرای فاز دوم ساختمان این دانشکده قرآنی تخصیص و جذب شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد:دانشگاه علوم قرآنی بجنورد در سال 86 تأسیس شد و سال تحصیلی گذشته 130 دانشجوی دختر و پسر در سه رشته تحصیلی تقسیر قرآن مجید،تربیت مربی قرآن مجید و علوم قرآنی و حدیث در مقطع کارشناسی در آن تحصیل می کردند.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که این دانشگاه تاکنون طی هفت دوره 300 دانشجو پذیرش کرده که از این تعداد 180 نفر در پنج دوره فارغ التحصیل شده اند،اضافه کرد:همچنین بر اساس برنامه برای سال تحصیلی آتی در این دانشگاه،در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش خواهد شد.

وی ادامه داد:پیشنهاد پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآنی و حدیث در دانشگاه علوم قرآنی بجنورد به وزارت علوم داده شده و بر اساس برنامه اعلام شده از سال تحصیلی آتی نخستین گروه از دانشجویان این مقطع تحصیلی نیز پذیرش خواهند شد.

گفتنی است،از زمان آغاز فعالیت دانشگاه علوم قرآنی بجنورد در سال 86 تا سال 91 که فاز نخست ساختمان آن به بهره برداری رسید،با توجه به کمبودهای منابع مالی و اعتباری،تمامی فعالیت های آموزشی و فرهنگی این دانشگاه در فضاهای استیجاری و نامناسب صورت می گرفت که بارها تا مرز انحلال و برچیده شدن این دانشگاه نیز پیش رفت.

اما سفر رهبر معظم انقلاب در مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالی و اختصاص اعتبار برای احداث ساختمان دانشگاه علوم قرآنی بجنورد،بار دیگر امید را به این مجموعه وابسته به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بازگرداند و اکنون با تکمیل و بهره برداری از دو ساختمان مجهز آن،مهم ترین مشکل تنها دانشگاه علوم قرآنی استان خراسان شمالی رفع شده است.

لازم به یادآوری است،استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با جمعیت 918 هزار نفری بیش از 40 هزار دانشجو دارد که در 30 مرکز آموزش عالی دولتی،غیر دولتی و پیام نور تحصیل می کنند.

منبع:خبرگزاری رسا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار