استاندار خراسان شمالي گفت: 50 درصد از تعهدات مالي دولتي سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي در 2 سال فعاليت دولت يازدهم محقق شده است.
کد خبر: ۹۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 13 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،استاندار خراسان شمالي،در نشست بررسي مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان خراسان شمالي گفت:مجموع تعهدات مالي سفر رهبري با احتساب تعهدات دفتر معظم له، حدود 16 هزار ميليارد ريال به تصويب رسيده است.
پرویزی با اشاره به اینکه 2 هزار ميليارد ريال از اين تعهدات مالي مصوب سفر رهبري به استان در مهرماه سال 91 مربوط به شرکت ها و سازمان هايي همچون بنياد مستضعفان،سازمان گسترش و نوسازي صنايع و برخي ديگر بخش ها بوده افزود: براساس پيگيري استاني تمام اين تعهدات تا پايان سال جاري و يا حداکثر در سال 95 محقق مي شود.
نماينده عالي دولت در استان خراسان شمالي گفت: مابقي 14 هزار ميليارد ريال بار مالي تعهد سفر، 5 هزار و 70 ميليارد ريال مربوط به دفتر معظم له و 9 هزار ميليارد ريال نيز مربوط به تعهدات دولتي و شرکت هاي زيرمجموعه دولت مانند آب، برق و گاز است.
پرويزي افزود: با توجه به اين که 2 سال از تعهدات سفر رهبري بر عهده دولت گذشته بوده در مجموع آن دولت تنها ۳۰ درصد از تعهدات بار مالي سفر رهبري را بر اساس زمان بندي پرداخت کرده بود.ادامه داد:دولت گذشته در سال 91 حدود 60 درصد از بار مالي سفر رهبري در آن سال را پرداخت کرده بود و تعهد مالي سال 92 را پرداخت نکرده بود.
وي اضافه کرد: در سال 93 دولت تدبير و اميد علاوه بر پرداخت 40 درصد معوقه دولت گذشته حدود 800 ميليارد ريال نيز تعهدات دولت در آن سال (93) را به خزانه استاني براي اجراي مصوبات پرداخت کرد.
استاندارخراسان شمالي گفت: دولت تدبير و اميد در سال‌جاري نيز 3 هزار ميليارد ريال از تعهدات مالي سفر را ابلاغ کرده که بار عمده مالي اين سفر در سال جاري محقق و مابقي نيز در سال 95 به طور کامل صد درصدي پرداخت مي شود.
وي بیان کرد:دفتر رهبر معظم انقلاب نيز علاوه بر تحقق صد درصدي اعتبار تعهدي 5 هزار و 70 ميليارد ريال ، 15 درصد مازاد بر تعهد نيز به استان خراسان شمالي به دليل محروميت هاي موجود پرداخت کرده و پيش بيني مي شود دفتر معظم له در سال جاري نيز اعتباري براي اجراي برخي پروژه ها اختصاص دهد.
پرويزي با قدرداني از توجه دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي در تخصيص اعتبار به استان خراسان شمالي تصريح کرد: پروژه هاي سفر رهبري و اعتباري که از اين محل براي محروميت زدايي اين استان از محل سفر اختصاص يافته در تاريخ خراسان شمالي ماندگار مي شود و مردم نيز از مزاياي پروژه هاي آن سفر پر خير و برکت بهره مند مي شوند.
رئيس شوراي اداري استان خراسان شمالي گفت: دولت تدبير و اميد و کارگزاران دولت در اين استان اجراي صد درصدي پروژه هاي مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالي را در دستور کارشان قرار دادند و تمام اين مصوبات و بارمالي آن تا حداکثر پايان سال 95 محقق مي شود.

منبع:روزنامه خراسان شمالی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار