عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: شهرداری بجنورد نسبت به افزایش سرا‌های فرهنگی در شهر اقدام کند.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷ 27 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سید محسن موسوی اظهار کرد: شهر بجنورد شهری بین فرهنگی است که در راستای محور فرهنگی در مسیر قطب مذهبی مشهد قرار دارد.

وی ادامه داد: بجنورد عنوان گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها را دارد و ضروری است تا در راستای اهداف توسعه فرهنگی، اثرگذاری فرهنگی، توسعه اجتماعی، عدالت فرهنگی و توسعه متوازن فرهنگی شاهد ارتقای کاربری‌های فرهنگی شهر باشیم.

وی تاکید کرد: به طور کلی، مجموع کاربری‌های فرهنگی که براساس نیاز شهروندان تعریف می‌شود در قیاس با سایر کاربری‌ها در حداقل قرار دارد و براساس طرح جامع نیز مجموع کاربری‌های فرهنگی از میزان استاندارد کمتر است.

این عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بیان کرد: در سایر شهر‌های کشور برای جبران کمبود فضا‌های فرهنگی، در توافقات شهر نگاه فرهنگی دارند و در تغییر کاربری‌ها به این موضوع توجه می‌کنند.

موسوی گفت: توجه به زیرساخت‌ها نباید صرفاً معطوف به تاسیسات فنی باشد و مسائل فرهنگی نیز به عنوان زیرساخت‌های شهر محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه می‌توان در قدم‌های اولیه اقدام به ایجاد سرا‌های فرهنگی حتی در مقیاس‌های کوچک کرد، افزود: با توجه به قدمت و فرهنگ اصیل بجنورد باید روز و هفته فرهنگی نیز تعریف شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار