معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: رانش زمین در محور خندقلوی شهرستان بجنورد به عمق ۴۰ متری رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱ 28 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، رشیدی اظهار کرد: طبق گمانه زنی‌های انجام شده و گزارشی که شرکت مشاور ارائه کرده، مقدار رانش زمین در این محور به عمق ۴۰ متری زیر زمین (به اندازه ساختمان ۱۳ طبقه) رسیده است.

وی افزود: برای حل این مشکل مطالبات خود را از وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرما داشته‌ایم تا به طور جد پیگیر کار باشد.

رشیدی ادامه داد: علاوه بر آن از طریق وزارت کشور و معاونت بحران نیز در حال پیگیری هستیم. در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که بر اساس طراحی انجام شده وزارت راه و شهرسازی با اعتبار لازم بررسی کند که چه اقدامی انجام شود چرا که نیاز به رقم اعتباری قابل توجهی است و باید مشاور توجیه اقتصادی را مشخص کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای حل این مشکل انجام یکی از این سه گزینه مطرح است که پلی با دهانه ۱۲۰ متر ساخته شود یا اینکه تعریض محور در جهت شمال انجام و یا اینکه شمع‌هایی به عمق۴۰ متر زده شود، اما گزینه سوم نیاز به اعتبار خیلی زیادی است و خیلی توجیح اقتصادی ندارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما از پس پروژه‌های عمرانی خیلی بزرگ برآمدیم، اما این پروژه به علت اینکه زیرزمین است، پروژه بزرگی است و باید یکی سه گزینه مطرح شده باید انجام شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار